Nekem az a fura, hogy valakinek ez fura

A sokoldalú, magyar származású, de jelenleg holland illetőségű DJ-producer, a független Comport Records feje, Dansor – polgári nevén Kulcsár Anett – a kilencvenes évek óta foglalkozik kísérleti elektronikus zenével, és mára a nemzetközi underground technozene meghatározó alakjává vált. Dansor a klipszemle után felkereste Rumexet – azaz Fazakas Fannit -, majd találkozásukkal három hónapos kreatív munka vette kezdetét, melynek eredményeként megszületett a Theory of Love című dalhoz készített különleges vízió.  

 
 

Dansor Theory of Love klipje első alkalommal az Ibiza Global TV-n került bemutatásra Jose Maria Ramon felkonferálásával. Maga az album a Beatport Breaks megjelenések között első helyen szerepelt, 14. helyet ért el elektronika és 18. helyet a deep house kategóriákban. A DJ Mag UK ‘not so formulaic’-nek es ‘timeless hit’-nek nevezte a reviewban es ezen kivul John Digweed es a BBC Radio is jatszott róla, első élő előadásra az Amsterdam Dance Eventen került sor 2015-ben.

Tabusított szerelem

Fazakas Fannit aka Rumexet a dalszöveg és saját, agykutatással kapcsolatos tanulmányai inspirálták arra, hogy merőben új módon közelítsen meg egy már rengetegszer feldolgozott témát: a szerelmet. A klip a társadalmunkra leginkább jellemző szerelemmel kapcsolatos kliséket dolgozza fel, ugyanakkor több tabunak számító téma felfedésére is vállalkozik.

“Pont a forgatást megelőző hónapokban került a kezembe Dick Swaab “Az agyunk mi vagyunk” című könyve, valamint akkor láttam Helen Fisher “Brain in Love” című TED-es előadását is. Ezek motiváltak, hogy kutatni kezdjem a párválasztásunk okait, valamint azt, hogy mit is nevezünk szerelemnek. A száraz tudományos tények mellett meglepő esettanulmányokra is rábukkantam olyan emberekről, akik tárgyakba, épületekbe, esetenként felfújható gumiállatokba szerelmesek teljes szívből… Úgy gondoltam, érdemes volna ezeket a tabunak számító jelenségeket feldolgozni, pláne hogy lényegében a dal is erről szól: If love is a desire, then I don’t want to know.

Emellett az olyan társadalmunkban létrejövő szerelmi csapdákat is sorra vettem, amelyek legjellemzőbbek a korosztályomra.” – mesélte a koncepcióról a rendező.

Friss alkotók – új videoklipes kollektíva születik

A stáb két napon át minimális költségvetésből forgatta le a klipet baráti összefogás és rengeteg szívesség igénybevételével. A forgatásra a dalban közreműködő Ayden Vice is Budapestre látogatott. A rendező, Fazakas Fanni aka Rumex, aki a 2015-ös Klipszemlén elnyerte a legjobb rendezés díját Summer Syndrome című saját számához készített szürreális klipjével, most először dolgozott együtt a kétszeres aranyszemdíjas, Kreatív Kraft Awards bronzdíjas operatőrrel, Szőke Dániellel, akinek rengeteg videoklip kötődik már a nevéhez – többek közt olyan előadókkal dolgozott, mint a The Dillinger Escape Plan, a Zola Jesus, Byealex, The Biebers, Péterfy Bori vagy a Mius, de emelett számos kisjátékfilmet készített, és a Napozz holddal című koncertfilmet is ő fényképezte.

A kreatív csapatot Hadházi Miklós vágó és utómunka producer tette teljessé, akinek a szokásosnak mondható reklám-videoklip tengelyen túl kisjátékfilmek és egyedi interaktív anyagok sorakoznak a repertoárjában, ezenkívül több egészestés film utómunkájában is részt vett különböző posztokon. A tavalyi Klipszemlén két projekttel is shortlistre került: a Mary Popkids Nightdrive-jáért vágóként, az NB 220 BPM felett című klipjének pedig a koncepciójáért, rendezőként jelölték. Szőke Danival együtt a HAVAANSØ fedőnevű kreatív kollektíva tagja.

Ne maradj le a magazin legfrissebb írásairól!
Csatlakozz a phenom'enon magazin Facebook-oldalához!

címkék: , , , , , , , , , , , ,