Így néznek ki a feltört térfigyelő kamerák kísérteties tájképei, amik egy új kortárs művészeti ágat is nyitottak

Így néznek ki a feltört térfigyelő kamerák kísérteties tájképei, amik egy új kortárs művészeti ágat is nyitottak

A hekkelés és a megfigyelés általában valamilyen gyanús és aljas tevékenységhez vagy félőrült geek-ekhez kapcsolható. Ám van olyan, aki a hekkelést magasztosabb célokra használja és az alkotás oltárán áldozva tör fel rendszereket.

Mint az amerikai fotós, Marcus DeSieno, akinek legújabb sorozata, a Survaillance Landscapes nyilvános térfigyelő- és webkamerák képeit használja fel furcsán hátborzongató fotóihoz.

Miután megtanulta feltörni a térfigyelők adatbázisait, ahelyett, hogy a tömegeket célozta volna meg, ő inkább üres tájak felé irányította a kamerákat, és bizonyos esetekben a lencsék manipulálásával készített szürreális, kissé apokaliptikus hangulatú tájképeket. Majdnem úgy, ahogy Ansel Adams tette az erdőben.

A sorozat képei szemcsések, eltorzultak és sötétek. DeSieno fel is teszi ezzel a kérdést, hogyan is változtatta meg az egyre tolakodóbb technológia a tájakhoz és helyekhez való viszonyunkat. Csak maga a tény, hogy egy kamerán keresztül figyelünk meg egy tájat, néhány érdekes gondolatot vet fel az ember és természet közötti kapcsolatról. “Végeredményben azt remélem, hogy alááshatjuk a társadalmi kontroll rendszereit ezekkel a zavaros, melankolikus képekkel. Kiaknázhatjuk ezt a mechanizmust, amit a hatalom a tömegek megfigyelésére használ és felhasználhatjuk valami másra is.”

Marcus DeSieno

Ne maradj le a magazin legfrissebb írásairól!
Csatlakozz a phenom'enon magazin Facebook-oldalához!

címkék: , , , , , , ,