Frank Ocean keményen beolvasott a Grammynek, ahová egyébként el sem ment

Horváth Zsolt
2017.02.13., 11:57

A magyar idő szerint hajnalban megtartott 59. Grammy díjátadó gálán sem jelöltként, sem személyesen nem jelent meg a tavalyi év egyik legfontosabb lemezét bemutató Frank Ocean. Többek között ennek kapcsán alakult ki vita közte és a Grammy két producere Ken Ehrlich és David Wild között.

Frank Ocean | fotó: Wolfgang Tillmans

A történet ott kezdődik, hogy 2016 egyik legjobb lemezét, Frank Ocean Blonde-ját és vizuális lemezét az Endless-t sem jelölték az Év Lemeze kategóriában a Grammyn, mert Ocean be se nyújtotta ezeket az amerikai National Academy of Recording Arts and Sciences (magyarul: Hangfelvétel-művészetek és -tudományok Nemzeti Akadémiája) felé jelölésre.

Billboardnak adott interjúban ezt azzal magyarázta, hogy

“bár bizonyára van egy nosztalgikus fontossága a Grammynek, de úgy tűnik, hogy nem túl jól képviseli azokat az embereket, mint ahonnan ő is jött, és hogy a hiphop sincs kellően kellően reprezentálva a díjátadón”.

A téma előkerült Ken Ehrlich és David Wild, a Grammy két producerével készített Rolling Stone-interjú során, amiben azt válaszolták, hogy a gálára meghívták, Drake-et, Kanye Westet és Justin Biebert is, de ahhoz fel is lépjenek, igent is kell mondaniuk. Ezután szóba került Ocean is, aki a 2013-as díjátadón lépett fel, előadva a Forrest Gump című számát (és nyert emellett két díjat), viszont a fellépés nem sikerült kifejezetten jól – állítólag énekes-rapper elképzelései miatt.  A producerek szerint a művésznek egy nagyon határozott képe volt arról, hogy mit és hogyan akar a fellépésén, hiába mondták neki, hogy tévézésnek megfelelően kell alakítani a showt, nem hallgatott rájuk. Szerintük Ocean érzései a Grammy felé erre a fellépésre vezethetőek vissza. (Az előadás a cikk legalján megtekinthető)

Ocean ennek kapcsán osztotta ki, kemény hangvételű Tumblr posztjában a két producert, amiben elismeri, hogy bár ténylegesen nem volt jó előadás, de nagyon elvesztették a fonalat, mert a probléma nem erről szó, nem emiatt maradt távol. Kifejtette, hogy nagyon szeretett volna részt venni az előadásban, ami Prince előtt tisztelgett, de úgy gondolta, hogy úgy tudja a legjobban megbecsülését kifejezni a tavaly elhunyt popikon irányában, ha egyszerűen önmaga marad és sikereket ér el. Ezután felsorolta saját érdemeit, mint például azt, hogy a Blonde kiadó nélkül, milliós eladásokat produkált, vagy hogy fiatal, fekete, tehetséges és független.

Majd ezután jött a lényeg:

„Egy évvel ezelőtt, kábé ilyenkor oda kapcsoltam a CBS-re, hogy vajon ki kapja az év lemez díjat. És tudjátok melyik a „nem jó tévé”, srácok? Az, ahol az 1989, Taylor Swift lemeze kaphatja az Év albuma díjat a To Pimp a Butterfly-jal szemben (Kendrick Lamar). Kezeket le, ez volt a “legrosszabb” tévés momentum, amit valaha láttam. Higgyetek az embereknek! Higgyetek azoknak, akik inkább YouTube-on nézik meg a fellépéseket, amik érdeklik őket, egy nappal a díjátadó után, mert elalszanak az általatok csinált programon! Hallgassátok a régi gramofonjaitokat, én vagyok az egyik legjobb jelen pillanatban! És ha benne vagytok egy beszélgetésben a kulturális előítéletekről és az idegkárosodásról amitől a show-tok szenved, akkor benne vagyok. Jó éjszakát!”

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Címkék: , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás