“A logómat egy félbevágott lilakáposzta inspirálta” – Mózes Laura /Lamoppe-interjú

Mózes Laura jó pár éve készíti szorgosan harmonikus színvilággal rendelkező szita- és textilnyomásos párnáit. És hogy az egészet még inkább magáénak tudhassa, textil mintáit is saját kezűleg tervezi hangulatos balatoni házának műhelyében. Párnái látványától forogni kezd velünk a világ, szinte vibrálnak rajtuk a színek, mintha egy nagyon színes tájképet látnánk összekutyulva, amit végül Laura egy csettintésre szimmetrikus pixelkockákba rendez.


Már a márkád elnevezésének kimondása is öröm és egyfajta játék!

A LAMOPPE, mint szó, csak úgy beugrott, amikor márkaneveken gondolkodtam, szerettem volna valami egyszerűt és ritmusosat. De tény, hogy nincsenek véletlenek, mert amikor Márk, a férjem ránézett a logóra, egyből mondta, hogy “áháá, szóval Laura Mózes Pillow Production Enterprise!”.

csom1012

Mikor döntötted el hogy belevágsz? Persze nem a textilbe, hanem egy egész márka megteremtésébe? És miért pont párnák? Mennyi időt, türelmet és odaadást igényel egy teljes brand fenntartása?

Először csak magamnak varrtam, nagyjából fél évre rá próbáltam ki eladásra is a párnákat a Gozsdu Udvarban. Ez nagyon jól sikerült, úgyhogy vérszemet kaptam, és azóta rendszeresen kint vagyunk a Wampon és alkalmanként más vásárokon is. Nem tudnám megmondani, miért pont párnák, valahogy egyértelmű volt. A munkámban amúgy is elég kevés tudatosság van, leginkább hagyom magam sodortatni az ötletekkel. Idén merült fel először ez problémaként, hihetetlen, de tényleg márka lett a Lamoppe, ami rengeteg tudatos tervezést, időbeosztást és odaadást igényel. Más kérdés, hogy ezt egyáltalán nem bánom, hiszen szenvedélyem és hobbim a mintakészítés, párnavarrás, úgyhogy nem is nagyon tudnék mást csinálni. Mindig találok benne fejlődési utat, ami nélkülözhetetlen számomra.

A textilnyomás technikáját tanultad vagy autodidakta módon sajátítottad el a rejtelmeit?

A szitanyomás megtanulásában kezdetben Selmeczi Géza és a Screen Art ellátóüzlet mesterei segítettek teljesen önzetlenül, később internetes videókból is sok mindent összeszedtem. Tavaly nagyon sokat kísérleteztem, volt olyan párnám, ami huszonhatféle, általam kikevert színű és megnyomott anyagból volt varrva. A digitális textilnyomást egy professzionális nyomda készíti a Lamoppe-nak, én a grafikai tervezést és a készre varrást végzem.

a0

Mindent ellepnek a színek, mégis harmonizálnak. Rikítanak, mégis üdítőek a szemnek. Ez a fajta összhang tanult vagy veled született képesség?

Ezek abszolút belőlem fakadó dolgok, amik úgy változnak, ahogy én is. Eddig nem tudatosan állítottam össze a textilek színeit. Pont ez a jó az alkotási folyamatban: egyszer csak érzem, hogy így most jó a minta. Idén merült fel bennem először, hogy jobban térbe illeszthetőknek kéne lennie a színeknek, elvégre mégis használati tárgyakat készítek, ezért lehet, hogy ez ügyben történni is fognak változások.

Az inspirációdat honnan meríted?

Kávé és zene, elsősorban. Egyébként bármi lehet, de tényleg, a logómat egy félbevágott lilakáposzta inspirálta.

a010

Új kollekciót tervezel? És ha igen, azt milyen színvilág és mintacsalád fogja jellemezni?

Igen, vagy egy éve szeretnék már egy Budapestről szóló kollekciót készíteni. Mindenképpen épületek, házfalak lesznek benne, visszafogottabb színekkel, rajzosan.

Hol láthatunk legközelebb?

Az összes budapesti WAMP-on kint leszünk a párnákkal!

műhely2c
a9
a05
fázis2

Lamoppe a Facebookon
Interjú: Lászloczky Viktória

Ne maradj le a magazin legfrissebb írásairól!
Csatlakozz a phenom'enon magazin Facebook-oldalához!
szerző:

címkék: , , , , , , , , , , ,